Brdský motoráček

Brdský motoráček jezdí z Prahy po trati přes Vrané nad Vltavou a Mníšek pod Brdy do Dobříše a zpět. Vlak jede každou sobotu od konce března konce října. Soupravu vlaku tvoří elegantní osobní vozy Bix ze 60. let tažené variantně motorovým vozem ř. M 262.0 „Kredenc“, případně motorovým vozem řady M 286.1 "krokodýl".

Popis trasy

S Brdským motoráčkem vyrazíte z Prahy hlavního nádraží, Vršovic, Kačerova či Braníka a pojedete nejdříve údolím Vltavy až do Vraného nad Vltavou. Za odbočkou Skochovice překonáte po ocelovém mostě mostě řeku Vltavu a v Měchenicích trať odbočí do údolí Bojovského potoka, proti jehož proudu stoupá až do Mníšku pod Brdy. Následně pod vrcholy Hřebenů dojede do Dobříše, kde svou jízdu končí nejen Brdský motoráček, ale i železniční trať z Prahy, resp. Vraného nad Vltavou.

Jízdní řád

Přeprava kol

Ve vlacích linky Brdský motoráček je umožněna přeprava jízdních kol. V každém vlaku je možno přepravit nejvýše 5 jízdních kol.

Jízdenky, tarif a smluvní přepravní podmínky

V Brdském motoráčku platí

  • Tarif Pražské integrované dopravy (více na www.pid.cz), 
  • Systém jednotného tarifu - OneTicket (více na oneticket.cz),
  • Tarif dopravce KŽC Doprava, s.r.o. 
  • Tarif TR 10 společnosti České dráhy, a.s. (více na www.cd.cz), tj. všechny jízdní doklady společnosti České dráhy, a.s. vyjma režijních zaměstnaneckých jízdenek. 

Příklady cen jízdného: 

Praha hl.n. - Dobříš: 90,- Kč / 50,- Kč při použití předplatného kuponu pro Prahu ("tramvajenky")
Jízdní kolo bez ohledu na délku cesty: 20 Kč (s jízdenkou OneTicket 40 Kč).

Jízdenky zakoupíte v pokladnách Českých drah, v mobilní aplikaci PID Lítačka nebo u průvodčího ve vlaku bez přirážky. Ve vlaku nelze platit platební kartou.

Zajímavosti na trase

Zámek Mníšek pod Brdy

Zámek vznikl úpravou stávající tvrze, která sloužila k ochraně a bezpečnosti kupeckých karavan na obchodní trase z Bavor do Prahy. Stavbu však v roce 1639 zničila švédská vojska a tak v letech 1656-72 nechal nový majitel Servác Engel z Engelsflussu sídlo opravit a vtisknout mu novou zásadní podobu. Poslední úpravy proběhly v letech 1910-11 podle návrhu Matěje Blechy. Dnes je to čtyřkřídlý objekt se třemi nárožními šestibokými věžemi. Kolem se rozkládá park s rozlehlým rybníkem. V rámci prohlídkových tras se seznámíte s bydlením drobné šlechty na počátku 20. století. Zajímavostí je, že se v okolí zámku odehrává děj knihy Kája Mařík.

Muzeum Trabantů Nová Ves pod Pleší

Nejen legendární východoněmecká auta značky Trabant posloužila cestovateli Danovi Přibáni a jeho kamarádům jako dopravní prostředek na cestách Hedvábnou stezkou, Afrikou, Jižní Amerikou nebo Austrálií. Kromě nich se cesty zúčastnili polský Fiat 126 (maluch), Jawa, motocykl ČZ 175, kazašský pionýr nebo kyrgyzská Yamaha. V muzeu si prohlédnete spoustu suvenýrů z cest, jako např. kus asfaltu z amazonské džungle nebo lebku sloužící jako talisman.

Památník Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše

Památník je věnován osobnosti a dílu Karla Čapka, Olgy Scheinpflugové a Ferdinanda Peroutky. Pořádají se zde komentované prohlídky pro školy a návštěvníci si mohou také projít Naučnou stezku Karla Čapka, která vede okolními lesy. V roce 2013 byl v areálu zahrady odhalen pomníček nejslavnějšímu pejskovi - Dášeňce. Památníku se také říká Strž podle blízkého rybníka.

Zámek Dobříš

Současná podoba rokokového zámku se znaky francouzské architektury pochází z let 1745–65. Až do roku 1945 byl ve vlastnictví rodu Colloredo-Mannsfeld. Po 2. světové válce byl objekt zestátněn a až do roku 1989 sloužil jako Domov spisovatelů. Od roku 1998 je v soukromém vlastnictví. Prohlédnete si rozlehlý zrcadlový sál a 11 pokojů ve stylu rokoka a klasicismu, francouzský a anglický park.

Partneři