Motorový vůz 831 183-9 / M 262.1183

Vůz byl vyroben v roce 1959 a pod označením M 262.0183 jezdil většinu svého provozního života v západních a jižních Čechách, do roku 1974 přesněji pod LD Plzeň, následně pod LD Cheb a od roku 1976 pak byl dislokován v depech Veselí nad Lužnicí a Tábor. V roce 1984 stroj přešel pod LD Zdice. Jako 33. v pořadí byl v srpnu 1989 remotorizován, označen jako 831.183 a takto sloužil ve zdickém depu až do srpna 1999, kdy byl přesunut do Klatov. V roce 2007 byl stroj předislokován do šumperského depa, kde obdržel v červnu 2010 spolu s rozsáhlejší opravou stávající polomáčený lak se žlutým pruhem na čele.

O rok později vozidlo odkoupilo v provozním stavu KŽC a pravidelně se s označením M 262.1183 účastní nostalgických jízd. Motorák byl nejčastěji vystavován na Posázavském nebo Pražském motoráčku, občas zajistil i výkony Lužického motoráčku. V roce 2018 došlo k vážnému poškození trakčního motoru a zadřel se pastorek, vozidlo je nepohybu schopné a čeká na rozhodnutí na vyvazovací opravu. V současné době neprovozní stroj.

 

Aktuality

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009