Motorový vůz 831 168-0 / M 262.1168

Motorový vůz byl vyroben v roce 1959 a dodán byl do plzeňského depa. S původním označením M 262.0168 pak byl nasazován na tratích západních Čech, nejdéle působil v depu Klatovy, kam byl po remotorizaci v březnu 1991 (rekonstruován jako 38. v pořadí) znovu dodán již s novým označením 831.168. S krátkým odskočením do Plzně v roce 2004 pak stroj působil v klatovském depu až do konce roku 2010, kdy byl v prosinci odstaven pro vážnou závadu na elektoinstalaci a slabý izolační stav.

V roce 2011 vůz odkoupilo KŽC a stroj prodělal sérii oprav, včetně nového laku ve stejném schématu jako 831.117, který dne 8.6.2019 tragicky za jízdy vlaku 7756 shořel. Od letní sezóny 2011 tedy spolehlivě jezdí v polomáčeném laku s oranžovými pruhy na čelech a označením M 262.1168 na nostalgických vlacích. Motorák je turnusově v Roudnici n.L. a zabezpečuje vozbu linky T5 – Podřipský motoráček.

 

Aktuality

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009