Motorový vůz 830 124-4 / M 262.0124

Vozidlo bylo vyrobeno v roce 1958 jako součást III. výrobní série a bylo dodáno na Slovensko, kde působilo mimo jiné v depech Leopoldov, Trnava či od roku 1974 v RD Nové Zámky. V roce 1988 dostal stroj označení 830.124-4 a do roku 1999 jezdil pod RD Žilina, především na trati do Rájce. Následně byl motorový vůz předán do depa Trenčianská Teplá, kde byl dislokován do konce svého provozního života u slovenských drah. V roce 2002 byl přistaven do RD Vrútky, které na voze provedlo poslední střední opravu, při níž dostal vůz mimo jiné polomáčený lak, který nese – již poněkud opotřebován – dodnes. Poslední výkony vozu v Trenčianské Teplé proběhly v létě 2006, následně byl odstaven.

Ještě téhož roku vozidlo odkoupila společnost KŽC Doprava a zachránila jej před osudem většiny ostatních strojů této řady na Slovensku. Stroj prošel v krnovských dílnách opravami menšího rozsahu, původní lak zůstal zachován a vůz byl opět označen jako M 262.0124. Od roku 2007 bez větších přestávek spolehlivě slouží na různých výkonech po celé republice. Roky 2014 a 2015 pro stroj znamenaly dílčí opravy spalovacího motoru, avšak ani tyto nestačily. Motorák musel být v roce 2016 odstaven z provozu. Následně vedení KŽC rozhodlo o jeho odeslání do dílen a provedení hlavní vyvazovací opravy spojené s opravou podvozků, skříně a generální opravy spalovacího motoru.

Na opravě je vozidlo od roku 2016 dosud a během roku 2020 očekáváme dokončení opravy a kompletaci vozidla, které by mohlo na konci roku 2020 zasáhnout do provozu. Motorák bude nasazován na výkony v Praze a okolí.


 

Aktuality

Kácení na Šenovce

Poslední „Podtrosečák“ vyjel přesně před rokem

Zátiší pod Zámeckým vrchem

KŽC v JŘ 2021

Víkend s motoráčkem na severu Čech

Posázavák – v říjnu pokaždé „jinak“

M 152.0381

Idylka v údolí Berounky

Jak dopadl 9. ročníku v jízdě pákových drezín?

O KŽC píší v Anglii i v Holandsku

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009