Motorová lokomotiva 749 259-8 / T 478.2065

Lokomotiva, vyrobená v ČKD Praha v roce 1970 s označením T 478.2065, byla z výroby dodaná do LD Brno-Maloměřice. Odtud byla v roce 1972 předána do šumperského depa, kde strávila většinu svého provozního života. V roce 1985 lokomotiva prodělala generální opravu v kolínských dílnách (tehdy součást ŽOS Nymburk) a o tři roky později byla přeznačena na 752.065-3.

Na podzim 1995 bylo vozidlo odesláno do ŽOS Česká Třebová na hlavní opravu, spojenou s rekonstrukcí na řadu 749. Z dílen se vrátil stroj v prosinci 1995 do Šumperka již jako 749.259-8. Ke konci svého působení u Českých drah byla lokomotiva dislokována v olomouckém depu, kde byla také v červnu 2013 odstavena a administrativně zrušena.

V září téhož roku se stroj stal majetkem společnosti KŽC Doprava, která vozidlo po několika menších opravách provozuje v čele nostalgických a příležitostně i pracovních vlaků.

 

Aktuality

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009