Motorová lokomotiva 700 533-3 / T 211.0533

Jako 33. kus určený pro průmysl byla tato lokomotiva vyrobena v roce 1958 v závodě ČKD Sokolovo a z výroby byla dodána do OKD Ostrava s určením pro posun na důlních vlečkách v okolí Petřvaldu. Na Ostravsku strávila lokomotiva celá šedesátá i sedmdesátá léta, následně se počátkem osmdesátých let dostala do Protivína, na vlečku Lesů Tábor, a.s. Zde bylo také v roce 1995 vozidlo přečíslováno na 700.533-3. V Protivíně začala být s klesajícím objemem přepravy po kolejích lokomotiva přebytečná, až bylo v roce 2009 rozhodnuto o její likvidaci či prodeji.

To zaznamenala společnost KŽC Doprava, která stroj v srpnu 2009 odkoupila a již v září 2009 přesunula do České Kamenice. Zde lokomotiva slouží jako hnací vozidlo pracovních vlaků při údržbě trati do Kamenického Šenova a jako provozní záloha pro vozbu osobních vlaků po šenovské lokálce. Postupně, tak jak se zhoršoval stav opotřebovaného stroje, bylo provedeno několik oprav, včetně nového nátěru v původních barvách, nejprve vlastními silami majitele, stav spalovacího motoru však vyžadoval rozsáhlejší dílenskou opravu. Zkraje roku 2014 byl stroj převezen do Nymburka, kde v dílnách České Lokomotivky absolvoval opravu spalovacího motoru a výměnu některých dalších komponentů.

Před letní sezónou 2014 se vlastní silou přesunul opět do České Kamenice, kde i nadále vozí pracovní vlaky do Kamenického Šenova. Lokomotiva je jedním z nejstarších dochovaných provozních exemplářů svého druhu a po celou dobu jejího provozu na ní nebyly provedeny žádné významnější zásahy a rekonstrukce.


 

Aktuality

Kácení na Šenovce

Poslední „Podtrosečák“ vyjel přesně před rokem

Zátiší pod Zámeckým vrchem

KŽC v JŘ 2021

Víkend s motoráčkem na severu Čech

Posázavák – v říjnu pokaždé „jinak“

M 152.0381

Idylka v údolí Berounky

Jak dopadl 9. ročníku v jízdě pákových drezín?

O KŽC píší v Anglii i v Holandsku

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009