Šotoušení za 2,6 milionů

20.4.2023 Praha

Netradiční akce ze seriálu Víkend s motoráčkem proběhla o víkendu (14.) - 15. – 16. dubna v Maďarsku. KŽC zajistil a objednal akci, která byla zaměřena na projetí tratí, které nejde projet veřejnou osobní dopravou. Akce přilákala 44 platících účastníků zájezdu s tím, že 45. neplatícího účastníka zájezdu chtějícího přiživit se na solidárním principu složení se účastníků výletu na náklady akce, vedoucí zájezdu musel natvrdo dvakrát vyhodit z vlaku, což se mu nakonec povedlo.

Akce byla rozdělena do tří částí a použila se i tři různá vozidla. Bzmotem 390 (nově řadou 117 MAV) se nejprve projela 3, 5 km dlouhá spojka mimo Zalaegerszég, kde jezdí pouze nákladní doprava vedená z Maďarska do Slovinska a k Jadranu. Druhým Bzmotem byl stroj 117, kterým se projela spojka mimo Celldömölk vč. celého nákladního ranžíru. Dále se jela spojka z Györgyszabathegy mimo Györ směrem na Komárom, kde nic nejezdí a projelo se seřaďovací nákladní přednádražír v Györu. Třetím Bzmotem byl stroj evidenčního čísla 279, kterým se „udělalo“ staré nádraží označené jako Györ GySEV (obě větve trianglu vč. zajetí do šturcu) a zlatým hřebem programu byla jízda po bývalé regionální dráze dlouhé 9 km (dnes vlečky) z Györgyszentivánu do Gönyű, který leží na Dunaji a jedná se o přístav (našinci doporučujeme představit si např. vlečkový přístav Lovosice zaústěný do vlečky Lovochemie). Posledním šotokouskem posledního dne byla nákladní spojka Dorog – Tokod (mimo Esztergom).

Příjemná akce, která klapla do posledního puntíku a vše vyšlo podle předem přesně sjednaných dispozic, se všem líbila až na jednu věc: třídenní vytrvalý déšť, který nepřestával ani v noci.

Foto: Ing. et Mgr. Pavel Knížák