KŽC v JŘ 2021

7.10.2020 Praha

Nový JŘ přináší každoročně nějaká ta překvápka (kde zase co nepojede, kde se zastavuje provoz atp.), ale KŽC překvapí jednou příjemnou novinkou, po níž je dlouhodobě hlad na straně poptávky turistických regionů. Pojďme se stručně podívat na provoz KŽC pro rok 2021 dopodrobna.

S 34: rozsah provozu se nemění, jezdí celoročně v X, vozidlo: 813 + 813.

S 24: rozsah provozu se nemění, jezdí celoročně v X, vozidlo: 810.

Pražský motoráček: rozsah provozu se nemění, jezdí celoročně v 6, 7, +, vozidlo: 830/831.

Podlipanský motoráček: rozsah provozu se nemění, jezdí o letních prázdninách v 6, 7, +, vozidlo: 830.

Posázavský motoráček: rozsah provozu se nemění, jezdí v období RRL (rozšířeného rekreačního léta) v 6, 7, + od 27.3. do 31.10.2021, vozidlo: 721+Bix+Bix / 851+Bix.

Rakovnický rychlík: rozsah provozu se nemění, jezdí v období RRL (rozšířeného rekreačního léta) v 6, 7, + od 27.3. do 31.10.2021, souprava: 749+Bmx+Bmx.

Kokořínský rychlík: rozsah provozu se nemění, jezdí v období RRL (rozšířeného rekreačního léta) v 6, 7, + od 27.3. do 31.10.2021, souprava: 749+BDs+B.

Lužickohorský rychlík: novinka, která nahradí dosavadní Bezdězský rychlík. Dosud neexistující přímé spojení Prahy s Dokeskem (Máchovo jezero), Českolipskem, Lužickými horami a Českým Švýcarskem zajistí nový rychlík, který vyplní mezeru na trhu a nabídne přímé a rychlé spojení uvedených lokalit. Protože předpokládáme velmi silný zájem o tento vlak, bude v soupravě vlaku řazen i barový vůz. Vlak pojede v trase Praha – Mikulášovice doln.nádr. v období RRL (rozšířeného rekreačního léta) v 6, 7, + od 27.3. do 31.10.2021, souprava: 749+BDs+B. Kuriozitou vlaku bude jeho nezastavování na hlavním nádraží v České Lípě, protože všechny nástupní hrany jsou „plné“; u nástupiště, kam jezdí lovosické vlaky, zase jaksi chybí výhybka do směru Bakov n.J. A tak R 1275/1274, bohužel, obslouží Českou Lípu jen v zastávce Střelnice. Nepropustnost České Lípy hl.n. v důsledku její nepovedené přestavby reflektující pouze aktuální dopravní model platný před několika lety v minulosti nepočítající s možností navýšení objemu dopravy je příčinou nemožnosti zastavit s rychlíkem na hlavním nádraží. Smutná realita zásadní chyby projektu, který před lety prošel a sevřel českolipské nádraží do budoucí stagnace zabraňující rozvoji veřejné železniční dopravy v regionu.

T1 – Kamenický motoráček: rozsah provozu se nemění, jezdí v období RRL (rozšířeného rekreačního léta) v 6, 7, + od 2.4. do 31.10.2021, vozidlo: 801 v SO-NE, 810 v X.

T5 – Podřipský motoráček: rozsah provozu se nemění, jezdí v období RRL (rozšířeného rekreačního léta) v 6, 7, + od 2.4. do 31.10.2021, vozidlo: 831.

T 10 – Lužickohorský rychlík: viz výše

Všechny příznivce železnice a cestování tímto srdečně zveme na slavnostní zahájení nové turistické sezony 2021, která se uskuteční protokolární jízdnou prvního Lužickohorského rychlíku dne 27.3.2021. Tento den bude vlak mimořádně posílen na své kapacitě tak, aby se všichni vešli. Dejte si do diáře: R 1275 / R 1274 dne 27.3.2021 a přijďte přivítat nový rekreák do života. Souprava bude stát za to J

 

Aktuality

Kácení na Šenovce

Poslední „Podtrosečák“ vyjel přesně před rokem

Zátiší pod Zámeckým vrchem

KŽC v JŘ 2021

Víkend s motoráčkem na severu Čech

Posázavák – v říjnu pokaždé „jinak“

M 152.0381

Idylka v údolí Berounky

Jak dopadl 9. ročníku v jízdě pákových drezín?

O KŽC píší v Anglii i v Holandsku

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009