Povodně 2013 stály u zrodu S 31

14.9.2018 Praha

Před 5 lety byl v důsledku povodní a vytrvalých dešťů zastaven provoz podpovrchové dopravy v Praze. V onom červnovém víkendu se pomalu zastavoval život města a hledalo se řešení pro obsloužení maximálního rozsahu Prahy veřejnou dopravou – železnicí.

V neděli večer zazvonil řediteli KŽC Doprava telefon z krizového štábu hl.m. Prahy, v pondělí ráno již vyjely vlaky na obě pořadí budoucí linky S 31, později přejmenované na S 34.

Během několika hodin se dohodl objednatel a dopravce na vytvoření linky S 31, která jezdila druhý červnový týden roku 2013 mezi Masaryčkou a Čakovicemi. Nasazena byla vozidla: 831-212, 831-183, 831-168, 830-124 a 851-008. Motoráky se střídaly v nepravidelném oběhu a nocovaly v Čakovicích ve stanici. Na provozní ošetření jezdily do Lysé n.L., kde byl tehdy hlavní stan KŽC.

Přinášíme vám malou retrospekci a vzpomínku na dobu, kdy politici se vším všudy pochopili význam a roli železnice v systému veřejné dopravy a okusili, že velkokapacitní, rychlou a spolehlivou dopravu nenahradí žádný jiný systém.

 

Aktuality

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009