Kuriózní soupravy na středočeských výkonech

15.3.2017 Praha

Pojďme se podívat na minulá léta, kdy se na výkonech objevily různé kuriózní soupravy. Vše v důsledku akutního nedostatku turnusových vozidel tažných i tažených. Tuto situaci zná každý dopravce, který provozuje běžnou veřejnou osobní dopravu v pravidelném modu. Tohoto jsou ušetřeni dopravci nebo vlastníci, kteří si občas vyrazí na komerční výjezd např. do pivovaru a zpět nebo proženou svá vozidla někde „jen jako“.

První kuriozitou byl vlak Boleslavský (Kokořínský) motoráček, kde byl motor 831 s Bixovnou nahrazen velkým hektorem s jedním Bixem (372). Stalo se tak na podzim roku 2012, kdy byl enormní nedostatek vozidel.

Další netradiční náhradou byl v roce 2012 výkon na Podlipanském motoráčku, kam musel z nouze vyjet stroj 740-692 s vozem Bix (038), který jsme tenkrát měli čerstvě odkoupený a ještě v původním nátěru ČD. Nepohodlnost a samé objíždění lokomotivní a vlakové četě rozhodně radost nedělaly.

Na Posázavském motoráčku se taktéž objevily náhrady, které vznikly ad hoc. Bylo to zejména v roce 2011. Neschopný 851 s Bixovnou musel být tažen 740-692 nebo 740-692 s Bixovnou a vozem Bmx (029).

I takovéto náhrady přišly ke slovu v době, kdy jsme se ještě nezaměřovali na klasické soupravy se zamráčou v čele nebo na 810 a 010, z nichž dnes lze v případě provozní nutnosti náhrady sestavit.

 

Aktuality

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Šenovka: obnova dráhy pokračuje

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009