Pohostinství ve službách KŽC

24.6.2013 Praha

KŽC nabízí svým cestujícím, ať nahodilým či dlouhodobě věrným, občerstvení ve vlacích. Pojďme se společně poohlédnout za téměř 10 lety existence KŽC Doprava jak se v průběhu času vyvíjel a měnil catering.

V každém vlaku musí být občerstvení! Tímto sloganem, kterým jsme prorazili, se řídíme od počátku a tak jsme vnesli do provozu nostalgických vlaků nový prvek péče o cestující, který následně inspiroval i naše konkurenty, kteří v dobrém slova smyslu opisují naše koncepty.

Občerstvení formou minibufetu, který prodává průvodčí ve vlaku.

V každém pravidelně jezdícím veřejném osobním vlaku jsme zavedli základní sortiment teplých a studených nápojů a pochutin. Podle možností se snažíme mít nápoje chlazené, v některých vozidlech máme ledničky. Prodej formou donosu bufetu na místo cestujícího po provedení základní revize jízdenek zajišťuje průvodčí. Cestující si tak mohou jízdu vychutnat i tím, že mají k dispozici drobné občerstvení.

Naopak neprodáváme suvenýry nebo různé pamětní železniční věci. Důvod je snadný? Při tak velkém rozsahu provozu, který máme (cca ročně 15.000 vlakokilometrů nostalgickými vlaky), jsou upomínkové předměty neefektivní: dojde k jejich poškození při přenášení, zmačkají se, ztratí se, poničí se. Pak to nikdo nekoupí, ale my musíme zboží pořídit a zaplatit celé, tj. i to poškozené. Navíc nabídka suvenýrů s železniční tématikou je na mnoha akcích tak bohatá, že máme za to, že je to postačující.

Tuto formu nabídky bufetu naleznete na Pražském, Polabském, Podbrdském, Posázavském motoráčku.

Roznos občerstvení po soupravě.

Při větších akcích náš personál chodí po soupravě a roznáší občerstvení, zejména točené pivo. Tyto služby nabízíme cestujícím zejména při složení soupravy z více vozů.

Občerstvení v pojízdném železničním muzeu – voze Bixeum.

Pro zajištění lepšího standardu občerstvení na Středohorském motoráčku jezdícím po tzv. švestkové dráze a na Budyňce na Podřipském motoráčku jsme z části rekonstruovali přední část vozu Bix na bar. Zde má cestující k dispozici formou bufetářky-stevardky po dobu jízdy točené pivo a další alko x nealko sortiment včetně základního jídla. Současně k jídlu a k pití, může cestující využít výstavu historie drah na Podřipsku a ve Středohoří. Expozice je součástí Bixu v jeho středním oddíle. Kulturní zážitek z jízdy je pak umocněn na druhou.

Bixovna – restaurační vůz, resp. hospoda na kolejích.

To je to nejlepší, co může KŽC v soupravě svých vlaků nabídnout. Vrcholem možností kulinářství v podmínkách středně velkého železničního dopravce je provozování vlastního hospodského vagonu. Bixovna je uzpůsobena na 2 točené nápoje, teplé a studené jídlo. V Bixovně si můžete dát i vařené obědy nebo grilované speciality. V případě, že Bixovna nejede a je odstavena, často vyroste před vozem stánek, který pomáhá zvládat provoz u výčepu. Ve je zabudována výkoná vodárna, pohon zajišťuje výkonná elektrocentrála a další vymoženosti umožňující fungování vozu se vším všudy za jízdy vlaku.

Bixovnu provozuje paní hostinská, která ji má v pronájmu a stará se o kvalitu služeb. Stejně tak, jako v každé normální hospodě.

Bixovnu můžete nejčastěji potkat řazenou v soupravě Bolesavského, Posázavského motoráčku, Praze-technické, dále na neveřejných vlacích jako jsou narozeninové či svatební vlaky.

Foto: 331

 

Aktuality

Podlipanský motoráček v provozu

Bixovna na Šenovce

Nový pár vlaků T1 jako přípoj od cyklovlaku T2

Kde to je?

Bezdězák potkal strom

Podřipák stále v oblibě

Hektor po 2 letech v provozu

749-006 po renovaci

Rekreáky vyjely, počasí stálo za nic.

Rekreační vlaky vyjedou 23.5.!

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009