851-008 opět provozní po velké MH opravě

30.7.2012 Nymburk

Oblíbený krokodýl M 286.1008 prodělal během zimy 2011/2012 další opravu v rozsahu MH v nymburských dílnách.

Zjistili jsme, že za léta provozu došlo k zdeformování a částečnému proreznutí vodního rámu u obou chladících bloků.

Oprava spočívala ve vyjmutí chladících bloků z prostoru nad strojovnou, demontáži chladičových článků, vyříznutí zdeformovaných částí a navaření nového materiálu. Po té byly zpět namontovány vyčistěné chladičové články a zkompletované chladící bloky dosazeny nad strojovnu motorového vozu.

Protože myslíme příspěvek k muzejnicině vážně, rozhodli jsme se nenechat motorák padnout a tak jsme museli v uplynulém roce najít prostředky ve výši několika statisíců korun na opravu podstatných komponentů mašiny a současně jsme museli nechat na zakázku vyrobit zcela nové díly, které se už nedaly sehnat. Tím jsme poněkolikáté zabránili tomu, aby provozní mašina 851-008 odešla do šrotu nebo byla dlouhodobě neprovozní tak, jako osud jiných motoráčků řad 850,851.

Znovu ožilou legendu české železnice budeme nasazovat příležitostně na výkony Posázavského motoráčku a Polabský motoráček.

Foto: Tomáš Mach

 

Aktuality

749-006 po renovaci

Rekreáky vyjely, počasí stálo za nic.

Rekreační vlaky vyjedou 23.5.!

Satalická křižování

749-259 po větší dílenské opravě

Podřipák a Kameničák vyjedou 16.5.2020

851-008 na vlečce ČKD Blansko

Podlipanský motoráček

Snad již brzy!

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009