Spojené vlaky na Pražském semmeringu

17.12.2011 Praha

Vraťme se ještě ve vzpomínkách a fotografiích k železniční nostalgii v pražském uzlu o předmikulášskému víkendu. Nejen v Braníku a okolí se děly věci. Například na „horské“ trati číslo 122, v úseku mezi Smíchovským společným nádražím a Zličínem, projela v sobotu 3. prosince v odpoledních hodinách neobvyklá souprava motorového vlaku tvořená vlakovým krokodýlem číslo M 286.1008, přívěsným barovým vozem Bixovna a letitým kredencem M 262.0180 na postrku. Při jízdě zpět si motoráky své úlohy prohodily a na čele stanula dvěstědvaašedesátka.

Šlo vlastně o dva spojené vlaky. Prvním z nichž byl Pražský motoráček, tvořený vozem M 262.0, jedoucí ten den na jednom ze svých pravidelných výkonů pro veřejnost z Wilsonova nádraží na Zličín a zpět. Druhý byl zvláštní vlak pro soukromou klientelu, sestávající z ostatních jmenovaných vozů. Ten začínal a končil svojí jízdu v Braníku, kde ve zbylé části dne pózoval v rámci mikulášské veselice a zajišťoval občerstvení pro návštěvníky. V brzkých odpoledních hodinách se z Braníka vydal přes Vršovice na Smíchov. Tam krátce vyčkal příjezdu Pražského motoráčku na jím obsazenou kolej a oba vlaky se spojily za účelem společné vyhlídkové jízdy Semmeringem, až na Zličín.

Zpáteční trasu ze Zličína absolvovala souprava beze změny, avšak nikoliv pouze na Smíchov, ale společně až na hlavní nádraží. Teprve tam došlo k jejímu rozpojení. Zatímco Pražský motoráček vyčkal svého dalšího pravidelného odjezdu směrem na Zličín, zvláštní vlak mohl krokodýlem na čele ve směru jízdy do Braníka pokračovat dál bez nutnosti objíždění.

Foto: 210