Další brigáda na lokálce proběhla tento víkend

1.5.2011 Kamenický Šenov

Po 14 dnech jsme se opět sešli ve slušném počtu, abychom zapracovali na dalším zvelebení naší muzejní trati. Práce je zde pořád až nad hlavu a tak hned v sobotu ráno po 8. hodině už bylo na nádraží v Šenově pěkně rušno. Podruhé za sebou nám přálo počasí, když prakticky po celý víkend bylo polojasno a beze srážek. To byla nezbytná podmínka například pro náročné sobotní práce na širé trati. Naše plně vytížená pracovní souprava byla oproti minule doplněna ještě o služební vůz řady Daa-k domovské stanice Kamenický Šenov.

Z minulých brigád nám zbývalo dokončit prořezávky rozbujelé vegetace podél trati v předpokládaném rozsahu cca 40% z celkového objemu. To se však ukázalo jako nelehký úkol, protože jsme mimo jiné narazili na houževnatý šípek a různé popínavé trní mezi kilometry 1,7 a 2,3. Motorová pila i křovinořez měly včetně svých obsluh hodně co dělat, aby jejich vzdorovitost a nástrahy překonaly. Po sobotě se však dá říct, že proces zabezpečení průjezdného profilu a rozhledových podmínek je pro letošní rok završen.

I přes stále nekončící ataky sběračů kovů jsme pokračovali v doplňování chybějícího kolejového materiálu a součástí výhybek. Po mnohokráte opravené výhybky se navíc dočkaly potřebného ošetření i namazáním po zimě vyschlých stoliček, zámků a čepů. O své si letos poprvé řekla také nádražní tráva, na kterou jsme tentokrát vyjeli s pořádnou motorovou sekačkou. V neděli jsme se vůbec přednostně věnovali nádraží a tak se dá říct, že i na pohled určitě prokouklo. Kromě sekání trávy jsme odstranili hyzdící náletová křoviska zejména ve svahu za nádražní budovou směrem k mostu a v kusé manipulační koleji přibližně na úrovni Kamenického zhlaví. Též jsme vysbírali a připravili ke skládkování množství odpadků.

Své pravidelné péče se dočkala i historická posunovací lokomotiva řady 700, která je obvyklým hnacím vozidlem pracovních souprav. Práce na ní jsou dá se říct jedním z mnoha nikdy nekončících úkolů. Nezbytným movitým inventářem našich brigád je také plošinový vagón, který obětavě sloužil při nakládce nařezaných větví a vozbě početného nářadí. V neděli se účastnil i přepravy substrátu pro obsyp chráničky kabelu VN, připojující přejezdové zařízení VUD v Kamenickém Šenově na rozvodnou síť. Velkým pomocníkem byl rovněž zdejší hytlák, jehož vlídná útulnost přišla vhod zejména v nočních hodinách a při chladném ranním kuropění.

Sobotní chvíle po setmění jsme věnovali rozdělání ohně na obvyklém místě na nádraží a posezení spojeném s opékáním buřtů, občerstvením a společnou relaxací po pracovně náročném dni. Paliva jsme po prořezávkách měli více než dostatek. Asi jsme svým ohněm nepředstavovali nic výjimečného, protože na mnoha místech se ten den pálily čarodějnice. Nezbytný zlatavý mok značky Harrachovský František jsme se s úspěchem naučili čerpat v jedné vynikající Českokamenické hospodě poblíž náměstí, kterou všem, kdo tam zavítají, vřele doporučujeme. Kromě světlého kvasnicového speciálu ze západních Krkonoš je v nabídce také oblíbený Konrád, vše za rozumné ceny.

Náplní příštích fází traťové údržby bude především postřik kolejí proti vegetaci. Ten přichází technologicky v úvahu počínaje polovinou května. Zbytky účinku loňských opatření se kupodivu částečně projevují doposud, přesto bude třeba tomuto úkolu věnovat značně vysokou pozornost. Už nyní máme vytipované úseky, kterými se bude muset naše speciální kropicí souprava zabývat mimořádně intenzivně, zejména v zářezech a tam, kde jsou vlhčí, stíněná místa. Příští brigáda by se měla konat ještě v tomto měsíci.

Foto: 135

 

Aktuality

Katusice hlavní nádraží

Dovolená s motoráčkem skončila

Jako před 50 lety

Pražský motoráček – stálice v nabídce

Lužický motoráček nejezdí

Podlipanský motoráček v provozu

Bixovna na Šenovce

Nový pár vlaků T1 jako přípoj od cyklovlaku T2

Kde to je?

Bezdězák potkal strom

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009