Pražský motoráček si u lidí získal oblibu

22.10.2010 Praha

První sezóna Pražského motoráčku se pomalu chýlí ke konci a my jsme zaznamenali řadu ohlasů na tento nový produkt naší skupiny. Jsou prakticky výhradně pozitivní, lidé oceňují, že kvůli trávení volného času nemusí cestovat daleko za Prahu, že se mohou za běžné jízdné MHD projet z hlavního nádraží do nádherné a neokoukané přírody stále takřka centrem Prahy, že výlet mohou pojmout jako rodinný, i s dětmi nebo například i jako cyklistický.

Že se mohou pokochat dobovými železničními vozidly, u kterých netušili, že je ještě někdy znova spatří, i že si mohou během jízdy dopřát občerstvení či suvenýry přímo ve vlaku. Není málo ani těch, kteří historický vlak používají jako běžný prostředek k cestování po městě. Vlaku se věnují i některá média.

Na portálu Hlavního města Prahy Praha.eu se píše, že jeho trasa je opravdu nejkrásnější pražskou železniční tratí. Dále zmiňuje, že ve vlaku Pražského motoráčku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy. To znamená, že cestující s platnými časovými kupony pro pásma P + 0 (tzv. pražská tramvajenka) i s platnými a řádně označenými jízdenkami pro jednotlivou jízdu mohou cestovat Pražským motoráčkem bez nutnosti nákupu další jízdenky. „Pražský motoráček bude jezdit v letošním roce až do 31. 10. včetně státního svátku ve čtvrtek 28. 10. 2010, takže zveme všechny malé i velké cestující na romantickou projížďku podzimní pražskou přírodou,“ uvedl Filip Drápal.

Přímo na webových stránkách Ropidu, do jehož organizační sféry Pražský motoráček mimo jiné patří, je rovněž zdůrazněna především výhodnost jeho tarifního začlenění do jednotného systému Pražské integrované dopravy.

Zajímavostí je, že z hlediska nasazení konkrétních motorových vozů, se na letošních výkonech Pražského motoráčku vystřídalo celkem pět různých historických exemplářů. Bohužel shodou okolností právě typů, které budou teď, od prosincového jízdního řádu hromadně a definitivně vyřazeny z pravidelného provozu. V JŘ se dosud (spíš už sporadicky) nacházely v některých příhraničních oblastech. Na Slovensku tyto krasavce vyřadili již před rokem 2007. Mezi Pražským hlavním nádražím a Zličínem se během sezóny postupně objevily především populární „kredence“ s inventárními čísly M 262.056, 0124, 0180 a 1117, ale k vidění byl i „krokodýl“ označený jako M 286.1008. Příští sezóna mezi lidmi oblíbeného Pražského motoráčku je zajištěna, ale začne zase až v květnu.

Foto: 104

 

Aktuality

749-006 po renovaci

Rekreáky vyjely, počasí stálo za nic.

Rekreační vlaky vyjedou 23.5.!

Satalická křižování

749-259 po větší dílenské opravě

Podřipák a Kameničák vyjedou 16.5.2020

851-008 na vlečce ČKD Blansko

Podlipanský motoráček

Snad již brzy!

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009