Aktualita KŽC
Vlaky KŽC Doprava nově i po Švestkové dráze11.6.2012 TřebívliceNovinkou letošní sezóny je Středohorský motoráček, který jezdí po Švestkové dráze, trati vedoucí po úbočí Českého středohoří z Lovosic do Mostu. První vlak vyjel v sobotu 2. června 2012. Setkal se ihned s úspěchem u řady cestujících, kterých se vlakem svezlo 184. Středohorský motoráček bude jezdit každou sobotu od 2. do 23. června a od 8. do 29. září. Tím se provoz na Švestkové dráze rozšíří o 2 měsíce. Novinkou letošní sezóny je Středohorský motoráček, který jezdí po Švestkové dráze, trati vedoucí po úbočí Českého středohoří z Lovosic do Mostu. První vlak vyjel v sobotu 2. června 2012. Setkal se ihned s úspěchem u řady cestujících, kterých se vlakem svezlo 184. Středohorský motoráček bude jezdit každou sobotu od 2. do 23. června a od 8. do 29. září. Tím se provoz na Švestkové dráze rozšíří o 2 měsíce. Ráno před 8. hodinou se lze vydat Středohorským motoráčkem z Roudnice nad Labem přes Lovosice a Litoměřice, kde na vlak navazuje návazný cyklobus na Mukařov, do Úštěka, odkud se lze vydat na hrad Helfenburk. Dále vlak pokračuje z Úštěka zpět do Lovosic a po Švestkové dráze přes Třebenice, zde k návštěvě zve například Muzeum českého granátu či výstup na zříceninu hradu Košťálov, Třebívlice, kde najdete Muzeum Ulriky von Levetzow, Libčeves, odkud se lze vydat na přírodní památku Kamenná slunce, Obrnice do Mostu. Zpátky se vlak vydává po 13. hodině z Mostu po stejné trase až do Úštěka, kde obrací směr a svou jízdu ukončí krátce před 18. hodinou v Roudnici nad Labem. Vlak měl původně jezdit jak v sobotu, tak v neděli, ovšem kvůli nesmyslné cenové politice provozovatele dráhy si nemůžeme dovolit původně plánovaný rozsah provozu. Ten jsme v neprospěch železnice v důsledku cenové války SŽDC s dopravci, kterou tato organizace započala realizovat v roce 2011, museli zredukovat na půl a tím zčásti uvolnit trh ve prospěch individuální silniční dopravy. Další novinou bude nasazení zhruba od půlky června přípojného vozu Bixeum, které mapuje železniční historii tratí na Podřipsku. Ve voze nebude chybět ani drobné občerstvení, jako např. čepovaný Kocour z pivovaru ve Varnsdorfu. Cestující tak jistě ocení rozšířenou kapacitu vlaku i luxusní kocouří pivo ze Šluknovského výběžku. Není bez zajímavosti, že vlak provozujeme bez dotací obcí na trati; starostové obcí tak mají vlak zdarma přicházejí k produktu, který je systémově zapojen do vozby nostalgických vlaků, a neplatí ho, což pravděpodobně je unikátní situace. Středohorský motoráček tedy mohou využít nejen pěší turisté, či projížděči tratí, ale i cyklisté. V případě větší skupiny však doporučuje rezervovat místa předem na e-mailu doprava@kzc.cz. Přijděte se také svézt historickým motoráčkem i vy! Foto: 248
|
|