Přípojný vůz RBDs RIC 51 54 82-40 422-2

Osobní vůz druhé třídy se služebním oddílem, označený původně řadou BDa, byl vyroben závodem VEB Waggonbau Bautzen v roce 1981 a většinu doby svého provozu u ČSD a následně ČD strávil v depech, odkud se zajištoval mezinárodní provoz, protože jde o vůz v režimu RIC. Pobýval v Chebu, v Praze, ale poslední dny svého provozního života u ČD strávil v depu Hradec Králové a nakonec Děčín, kde dojezdil na rychlících Labe a odkud 17.11.2023 přešel do flotily vozového parku KŽC.

Vozidlo bylo odkoupeno společností KŽC Doprava, s.r.o. a obdrželo v roce 2024 v Nymburce historický tmavozelený lak. Vzhledem k instalovaným závěsným hákům v zavazadlovém oddíle je vozidlo vhodné i pro přepravu většího množství jízdních kol. V roce 2024 byl do části služebního oddílu vestavěn stylový barový oddíl a vůz slouží jako barový vůz a dostal název RychBar (tedy rychlíkový bar). Vůz bývá často předmětem pronájmů pro různé objednané zvláštní vlaky (skupiny). Objednávku barového vozu, který se řadí do klasických souprav vozů tažených lokomotivou, sjednejte na tlf. čísle 776 628 728.

Barový vůz zvaný RychBar který se vžil, osloví svoji vlídností interiéru každého, kdo touží po extra zážitku z jízdy! Vůz je nejčastěji řazen do Lužickohorského rychlíku 1275/1274 a nabízí teplý i studený catering. Vůz je s to zajistit i výkony do zahraničí, protože je provozován v mezinárodním režimu RIC. Proto bývá často nasazován na vlaky do zahraničí, kde si objednané skupiny přejí bar.