Vlaky KŽC Doprava v nové sezóně 2011

1.1.2011 Praha

Přinášíme Vám základní přehled nostalgických vlaků KŽCD tak, jak by měly vyjet v nové sezóně. Především se zaměřením na novinky a odlišnosti od stavu v minulém roce. Některé jízdní řády našich vlaků nejsou přes naši veškerou snahu a včasnou urgenci uvedeny v celostátním jízdním řádu SŽDC a to nejsme sami. Ani ČD, a.s. nemají v KJŘ všechny vlaky, o které požádaly, například na Kolešovce. Svévolné a železniční legislativě odporující postupy SŽDC jsou opravdu na pováženou. Je to něco, co v této věci česká železnice ještě nezažila.

Proto ty z Vás, kdo si už dopředu tvoříte své plány volného času a podrobně Vás to zajímá, žádáme - sledujte jízdní řády uvedené zde, na našich webových stránkách. Ty se sice v některých případech ještě stále dotvářejí nebo mění, ale zde jsou k nalezení vždy v nejaktuálnější možné podobě.

PRAŽSKÝ MOTORÁČEK

Rozsah provozu se oproti minulému roku v zásadě nemění a první jízda se koná 7. května. Na tomto výkonu bude nadále možné se setkávat především se sólo motorovými vozy řady M 262. Přívěsné vozy nadále nebudou možné z důvodu přílišné vytíženosti hlavního nádraží s ohledem na možnosti objíždění souprav. Mění se název koncové stanice z Praha-Zličín na Praha-Řepy.

PODLIPANSKÝ A POLABSKÝ MOTORÁČEK

Nově bude vytvořeno spojené rameno a vlaky budou jezdit v trase Lysá nad Labem – Nymburk – Velký Osek – Kolín – Pečky – Kouřim – Zásmuky – Bečváry. Časové polohy budou stabilizované počínaje 1. změnou JŘ a proto prosíme, věnujte pozornost aktualizaci naší webové stránky. Podlipanský motoráček bude v červnu a září jezdit každý víkend, v červenci a srpnu bude jezdit jen v neděli a to přes Kolín do zlatého pruhu Polabí s možností přestupu a návštěvy Kolínské řepařské dráhy. Proti němu pojede v neděli o letních prázdninách a vybrané dny mimo prázdniny z Polabí na Podlipansko Polabský motoráček. Na Podlipanský motoráček bude turnusován sólo M 262, na Polabský M 262 + restaurační vůz.

POSÁZAVSKÝ MOTORÁČEK

Oproti loňsku budou vlaky vedeny bez výhrady klasickou trasou, čili tam přes dolní pacifik a zpět přes Říčany. Výluky kvůli rekonstrukci žst. Čerčany již skončily. Do Kácova pojede od června do září 9 párů motorových vlaků a tradičně tak doplní parní vlaky ČD, vedené stejnou trasou ve stejnou dobu - o jiných sobotách. Na výkonech se budou střídat různé náležitosti, zpravidla motorový vůz M 262 sólo, nebo s přívěsným vozem Bix v normálním či restauračním provedení. Při očekávané zvýšené zátěži cestujících přichází v úvahu i řada M 286.1, opět sólo nebo s přívěsným vozem řady Bmx, resp. až se dvěma vozy Bix. Možné je i nasazení soupravy, vedené řadou T 458.1, např. bude-li zájem nabídnout soupravu 3-4 vozů v polomáčeném provedení, stylu mot. rychlíků 60. a 70. let.

PODBRDSKÝ MOTORÁČEK

Bude nadále nasazován o nedělích od června do září a vlaky pojedou v přibližně stejné časové poloze, jako v minulých letech. K dispozici zůstane možnost shlédnout v danou dobu otevřené muzeum železniční a silniční techniky v prostorách Výtopny Zdice. Hlavní změnou bude to, že se zde tradičním hurvínkem řady M 131.1 bude možné se setkávat jen do konce června. Počínaje letními prázdninami přejde vozba kvůli vysoké frekvenci cestujících do více kapacitního čtyřnápravového motorového vozu řady M 262 z depa Zdice. Oba vozy jsou přibližně rovnocenného stáří a historické hodnoty. Jízdy parních vlaků 27754 / 27755 budou zrušeny v důsledku jejich neobjednání místními regiony a obcemi.

KAMENICKÝ MOTORÁČEK

V nové sezóně bude veden v prodlouženém rameni již z Kamenického Šenova. Tradiční „koupák“ pojede opět každou středu o letních prázdninách a nasazeno bude vozidlo řady M 262, alternativně s vagónem Daa-k pro přepravu jízdních kol. V úseku Česká Kamenice – Česká Lípa bude vlak nadále veden přes Benešov nad Ploučnicí.

LUŽICKÝ MOTORÁČEK

V nové sezóně bude veden v prodlouženém rameni již z Kamenického Šenova. Tradiční „koupák“ pojede opět každou středu o letních prázdninách a nasazeno bude vozidlo řady M 262, alternativně s vagónem Daa-k pro přepravu jízdních kol. V úseku Česká Kamenice – Česká Lípa bude vlak nadále veden přes Benešov nad Ploučnicí.

BEZDĚZSKÝ MOTORÁČEK

Přímý vlak do Kamenického Šenova z Prahy hlavního nádraží přes Doksy a Jedlovou, bude-li do té doby úsek Jedlová - Česká Kamenice zprovozněn. Jede pouze v pátek 1. července a zpátky pak ve středu 31. srpna. Souprava bude tvořena vozy M 262., služebním vozem Daa-k 5323 a M 131.1302.

PODŘIPSKÝ MOTORÁČEK

Obohacením železniční nostalgie na lokálkách v Podřipsku bude pravidelný vlak, jedoucí ve vybraných víkendech z Roudnice nad L. přes Straškov, Budyni nad Ohří do Libochovic a přes Čížkovice a Lovosice do Litoměřic hor. n. Tam vytvoří alternativu dosavadní nabídce nostalgických vlaků. Pro očekávaný zájem cestujících bude vlak tvořen čtyř až pětivozovou soupravou polomáčených kredenců a Bixů; M 262 + Bix + rest. Bix + (Bix-jede pp) + M 262. Tak jako při vinobraní 2010, pojmeme akci opět jako show historické dopravy, a do Roudnice dodáme i jeden autobus RTO a 1 - 2 autobusy ŠD 11. Bude zajištěn i paroplavební provoz parníkem Porta Bohemica. To jistě uvítají všichni příznivci historické dopravy jako takové, pro něž tento projekt mimo jiné vzniká.

BOLESLAVSKÝ MOTORÁČEK

Dalším velkým překvapením letošní provozní sezony KŽC bude rozšíření nabídky pravidelně jezdících historických vlaků k podpoře cestovního ruchu v širším okolí Mladé Boleslavi, především v oblasti Kokořínska a Českého ráje. Malebné soupravy budou tvořeny motorovým vozem řady M 262 spolu s přípojným barovým vozem Bixovna. Tomuto produktu bude ještě věnován samostatný článek, který připravujeme a který jistě zaujme všechny, kteří si Mladoboleslavsko oblíbili a chtějí poctivým nostalgickým vlakem zavítat například třeba i do Podkrkonoší.