Blíží se začátek RRL 2024

29.2.2024 Mšeno

Za necelý měsíc začne sezona rozšířeného rekreačního léta a opět vyjedou rekreační rychlíky a spěšňáky! Zima utekla rychle, dopravci se zodpovědně chystají, KŽC jakbysmet. Největší tradici mají RRL vlaky v Praze a ve Středočeském kraji a v Ústeckém kraji. Nějaké RRL vlaky existují i v Jihomoravském a v Moravskoslezském kraji.

Pojďme se podívat na provozní sezonu 2024 zajišťovanou dopravcem KŽC:

Pražský motoráček je celoročně jezdící vlak, v roce 2024 beze změny, vlak jezdí i nadále přes výtoňský most. Na Smíchově dvakrát úvraťuje, než dosáhne Zličína. Výluky na pražském Smíchově do tras vlaků nezasáhnou.

Kokořínský rychlík jezdí od 23.3., trasa vlaku nezměněna, v Mšeně návazné autobusové linky po Kokořínském dole.

Lužickohorský rychlík jezdí od 23.3., trasa vlaku nezměněna, na podzim zasáhnou rychlík výluky v oblasti Krásné Lípy – Mikulášovic, kde bude NAD.

Rakovnický rychlík jezdí od 23.3. v obvyklé trase s tím, že mezi Rakovníkem a Berounem v letní špičce o letních prázdninách, kdy je na Křivoklátsku nejvíce turistů, bude existovat navíc obrat nového páru vlaků 1266/1267 z Rakovníka do Berouna a zpět.

Kralovický rychlík jede vybrané pátky, kdy se v Kralovicích nebo v Čisté konají společenské akce. Pátky jsou vybrány jako rozšíření víkendů na severním Plzeňsku a západním Rakovnicku. Vlak je veden na komerční riziko dopravce, a proto v něm neplatí jízdenky PID. Pouze tarif KŽC nebo SJT (one-ticket). Proto je nutné nastoupit do vlaku a nechat se odbavit průvodčím až ve vlaku. Ve vlaku je vyloučena přeprava kol!

Brdský motoráček od 23.3. jezdíme nově do Dobříše! Jde o posílení druhého ramene dolního Pacifiku, kdy se zavedlo nové provozní rameno pro posílení turistického ruchu v okolí „Dobříšandy“.

Posázavský motoráček jezdí od 24.3. dolním Pacifikem již jen v neděli a ve svátek, a to staronově až do Čerčan. Vlak je tradičním produktem posilujícím rekreační potenciál na soutoku Sázavy a Vltavy.

Kamenický motoráček od 29.3. jezdí tradiční „Šenovka“ (v létě i ve všední dny), rozsah provozu se nezměnil.

Podřipský motoráček jezdí od 29.3., rozsah provozu stejný, tj. 2 páry vlaků na podřipských lokálkách. Vlak na podzim zasáhnou výluky a zřejmě pojede odklonovou trasou po trati 095.

Podkrušnohorský motoráček jezdí od 29.3., tradiční 4 páry vlaků doplní 1.6. a 31.8. navíc další 2 páry vložených vlaků. O víkendech 1.-2.6. a 31.8.-1.9. budou na výkon nasazena retrosouprava 830+Bixovna+830. O letních prázdniných bude výrazně posílena souprava pro cyklisty, kdy bude řazen cyklovůz Daak a vlak bude veden dvěma 810.

Mochovský motoráček: pojede 1.9. jako akce rozlučky léta a v Mochově na jeden den znovu ožije železniční doprava v Mochově. Pro zpestření bude na výkony nasazena nejstarší provozuschopná T-dvěstějedenáctka T.211.0533 s Bixy. Nenechte si tedy ujít tuhle atrakci! JŘ je součástí JŘ tratě 233 a 232.

V roce 2024 se pomalinku zvýší počet zprovozněných 830, 831 a znovu do provozu zasáhne 2 roky odstavený 851, kdy výroba nové nápravové převodovky trvala 2 roky! V druhé polovině roku zasáhne do provozu již šestý orchestrion, který KŽC v rámci výprodejů od ČD pořídil. Znovu se po 1 roce vrátí do provozu zgenerálkovaná T 478.2065.

Velká novinka, která bude k vidění během jara, je zařazení nového barového vozu do soupravy Lužickohorského rychlíku s novým konceptem interiéru a zcela originálně předělaným výčepem. Velkého překvapení se dočkají během května všichni, kteří legendární RBDs KŽC rádi vyhledávali.

Věříme, že provozní sezona v nabídce KŽC vás zaujme a čtenáři našich aktualit budou i vděčnými cestujícími našich vlaků.

Foto: Martin Malý