Motorová lokomotiva 721 532-0 / T 458.1532

Stroj byl vyroben jako jeden z kusů plánovaných na export do Íránu v roce 1971 v ČKD Praha se zajímavým výrobním číslem 8000. „Hektor“ byl však spolu s několika dalšími nakonec dodán z výroby pod označením T 458.1532 na vlečku Nové Huti v Ostravě, a to v exportním zeleném nátěru a mimo jiné i s dvojitou střechou a známkami plánovaného umístění automatického spřáhla – tedy s úpravami pro vývoz do asijských zemí. V Nové Huti stroj sloužil bez přestávky až do počátku nového tisíciletí, kdy byl po roce 2004 odstaven jako neprovozní a v roce 2007 prodán společnosti KDS Kladno.

O rok později se dostal ke KŽC a byl předán do dílen DPOV v Nymburce na rozsáhlou opravu prakticky všech celků, úspěšně završenou zprovozněním nově nalakované lokomotivy v lednu 2011. Vozidlu se vrátilo rovněž původní označení, neboť v roce 1995 obdržel číslo 721.532-0. V roce 2012 se lokomotiva dočkala ještě rozsáhlé opravy spalovacího motoru, který se provozem ukázal být v horším stavu, než bylo očekáváno. Od té doby jezdí v čele nostalgických souprav – obvykle s vozy Balm, nebo v čele pracovních vlaků.

 

Aktuality

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009