Motorová lokomotiva 701 305-5 / T 211.2005

Stroj byl vyroben v roce 1958 s označením T 211.0018 jako jedno z vozidel, určených pro potřeby ČSD, přesněji pro traťové hospodářství Plzeň. V srpnu 1990 byl do lokomotivy v LD Zdice v rámci střední opravy dosazen nový spalovací motor Tatra T3-928.32, který nahradil původní motor Tatra 111A. Lokomotiva byla následně přeznačena na T 211.2005 a v roce 1995 následně na 701.305-5. To již ale sloužila v Holýšově, na vlečce místního podniku SVA Holýšov. Ten v roce 2008 uzavřel provoz a lokomotiva, která byla do té doby stále udržována v provozním stavu, měla být sešrotována, popřípadě prodána.

Naštěstí došlo na druhou variantu a stroj v březnu 2009 odkoupilo KŽC. Lokomotiva byla po převzetí nasazena nejprve na vozbu pracovních vlaků v okolí Prahy a následně převezena do České Kamenice pro vozbu pracovních vlaků na šenovské trati. Následoval přesun do Moravského Krumlova, kde stroj od roku 2010 slouží v pronájmu na vlečce PBS Industry, a.s.

 

Aktuality

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009