Blíží se také první Podřipský motoráček

13.5.2011 Roudnice nad Labem

Už příští sobotu 21. května se budou v Roudnici nad Labem konat oslavy u příležitosti zahájení turistické sezóny 2011, nazvané Roudnice na vlně adrenalinu. Jejich program bude velice široce zaměřený a v rámci něj se úplně poprvé představí také nově zavedený historický vlak dopravce KŽC Doprava s.r.o. s názvem Podřipský motoráček. Ten při svých jízdách po malebných, ale rušícím procesem ohrožených lokálkách Podřipského kraje spojí kromě Roudnice i další významná místa oblasti, mimo jiné Budyni nad Ohří, Libochovice, Lovosice a Litoměřice.

Pozvánka - Roudnice na vlně adrenalinu

Vlak se z Roudnice vydá nejprve do Straškova, který je známý coby křižovatka čtyř směrů lokálních tratí. Po cestě se nacházejí zastávky, které jsou ideální pro dosažení památné hory Říp. Například Kleneč a Vražkov. Ze Straškova pokračuje historická souprava tratí 095 směrem na Libochovice. Na této trati je v úseku Račiněves – Libochovice Podřipský motoráček jediným vlakem, kterým se zde můžete svést. Veškerá ostatní osobní doprava je zde momentálně zastavena. Turistickými cíli jsou zde Mšené-Lázně, vodní hrad v Budyni nad Ohří, a zámek v Libochovicích. Zajímavou památkou je také zřícenina Hazmburk, ke které je to nejblíž ze zastávky Slatina těsně za Libochovicemi.

Z Libochovic pokračuje trasa Podřipského motoráčku lokální tratí číslo 114, která přichází ze směru od Loun a na které pravidelný provoz dosud existuje. Nejprve dosáhne Čížkovic, které jsou z železničního hlediska zajímavé zase tím, že zde odbočuje legendární, takzvaná Švestková dráha, směřující do Obrnic a Mostu. Poté nás trasa zavede až do Lovosic. Zde se náš zvláštní vlak dočasně objeví pod trolejí tranzitního koridoru Praha – Děčín, aby posléze přes Žalhostice dosáhl svého cíle na Litoměřickém horním nádraží. Odtud se pak po dvouhodinovém pobytu vrací zpět, směrem k Roudnici nad Labem.

Souprava Podřipského motoráčku bude dne 21. května u příležitosti Roudnických slavností zavedena jako čtyřvozová, kdy na čelech spatříme pečlivě udržované, památné, čtyřnápravové motorové vozy řady M 262, jejichž historie sahá až do první poloviny 20. století. Říká se jim někdy také kredence, pro jejich celkově dosti archaický vzhled a hranatý tvar. Uprostřed budou řazeny dva také čtyřnápravové vozy řady Bix, které spolu s kredenci po desítky let, ještě hluboko za parního provozu, tvořily neodmyslitelnou součást mnoha našich tratí. Velkou atrakcí zvláštního motorového vlaku bude to, že jeden z vložených vozů je adaptován na restaurační s točeným pivem a dalším občerstvením ve své nabídce. Vůz byl pojmenován Bixovna a zatím se setkal s velkou popularitou.

Doporučujeme všem zájemcům o svezení Podřipským motoráčkem sledovat aktuální jízdní řád. Upozorňujeme, že pro tento termín (sobota, 21. května) platí časová poloha vlaku, která je v tabulce jízdního řádu, ve sloupci vlaku vyznačena poznámkou 51. Jednoduše řečeno, nyní platí pozdější varianta. V časnější variantě (ve sloupci vlaku vyznačené jako 50) bude pak Podřipský motoráček jezdit pravidelně po celé letní prázdniny, každou sobotu a neděli. Těšíme se na Vaší návštěvu v našem historickém vlaku, který stále udržujeme v provozu pro Vás. Přijďte si s celou rodinou užít krásu železniční nostalgie spojenou s průjezdem hezkou přírodou a s neobvyklými pohledy na místní pamětihodnosti, které mají ze stažených oken vlaku své zvláštní, nezaměnitelné kouzlo.

Foto: 140