M 262.1168 / 831.168-0

Motorový vůz byl vyroben v roce 1959 a dodán byl do plzeňského depa. S původním označením M 262.0168 pak byl nasazován na tratích západních Čech, nejdéle působil v depu Klatovy, kam byl po remotorizaci v březnu 1991 (rekonstruován jako 38. v pořadí) znovu dodán již s novým označením 831.168. S krátkým odskočením do Plzně v roce 2004 pak stroj působil v klatovském depu až do konce roku 2010, kdy byl v prosinci odstaven pro vážnou závadu na elektoinstalaci a slabý izolační stav. V roce 2011 vůz odkoupilo KŽC a stroj prodělal sérii oprav, včetně nového laku ve stejném schématu jako 831.117. Od letní sezóny 2011 tedy spolehlivě jezdí v polomáčeném laku s oranžovými pruhy na čelech a označením M 262.1168 na nostalgických vlacích.