M 262.0124 / 830.124-4

Vozidlo bylo vyrobeno v roce 1958 jako součást III. výrobní série a bylo dodáno na Slovensko, kde působilo mimo jiné v depech Leopoldov, Trnava či od roku 1974 v RD Nové Zámky. V roce 1988 dostal stroj označení 830.124-4 a do roku 1999 jezdil pod RD Žilina, především na trati do Rájce. Následně byl motorový vůz předán do depa Trenčianská Teplá, kde byl dislokován do konce svého provozního života u slovenských drah. V roce 2002 byl přistaven do RD Vrútky, které na voze provedlo poslední střední opravu, při níž dostal vůz mimo jiné polomáčený lak, který nese – již poněkud opotřebován – dodnes. Poslední výkony vozu v Trenčianské Teplé proběhly v létě 2006, následně byl odstaven. Ještě téhož roku vozidlo odkoupila společnost KŽC Doprava a zachránila jej před osudem většiny ostatních strojů této řady na Slovensku. Stroj prošel v krnovských dílnách opravami menšího rozsahu, původní lak zůstal zachován a vůz byl opět označen jako M 262.0124. Od roku 2007 bez větších přestávek spolehlivě slouží na různých výkonech po celé republice. Roky 2014 a 2015 pro stroj znamenaly dílčí opravy spalovacího motoru, který však bohužel dožívá a připravuje se jeho oprava, spojená s novým lakem vozidla.