T 478.2065 / 749.259-8

Lokomotiva, vyrobená v ČKD Praha v roce 1970 s označením T 478.2065, byla z výroby dodaná do LD Brno-Maloměřice. Odtud byla v roce 1972 předána do šumperského depa, kde strávila většinu svého provozního života. V roce 1985 lokomotiva prodělala generální opravu v kolínských dílnách (tehdy součást ŽOS Nymburk) a o tři roky později byla přeznačena na 752.065-3. Na podzim 1995 bylo vozidlo odesláno do ŽOS Česká Třebová na hlavní opravu, spojenou s rekonstrukcí na řadu 749. Z dílen se vrátil stroj v prosinci 1995 do Šumperka již jako 749.259-8. Ke konci svého působení u Českých drah byla lokomotiva dislokována v olomouckém depu, kde byla také v červnu 2013 odstavena a administrativně zrušena. V září téhož roku se stroj stal majetkem společnosti KŽC Doprava, která vozidlo po několika menších opravách provozuje v čele nostalgických a příležitostně i pracovních vlaků.