KŽC jezdil pro šotouše v Polsku

19. dubna 2017 - Praha Souprava 810-010-810 se podívala do Polska. Vlak KŽC budil ve všech stanicích zaslouženou pozornost. Poláci ocenili vkusnou soupravu a 110 cestujících na palubě zvláštního třídenního speciálu schopnost štábu KŽC zajistit organizačně, dopravě, provozně a legislativně jízdu vlastními vozidly po Polsku.

V pátek 7.4. vyjel zvl.vlak z Prahy přes Velké Žernoseky do Mimoně, kam se zajelo na Mimoň staré nádraží, dále souprava pokračovala do Liberce, kde se projely spojky (triangl) a zajelo se na vlečku dopravního podniku. Pro cestující, účastníky akce – zájezdu Víkend s motoráčkem, byla připravena historická tramvaj Bovera klubu na jízdu do Jablonce. Bohužel počasí celý den kazilo kouzlo zvláštní jízdy. Závěr dne patřil návštěvě zámeckého pivovaru ve Frýdlantu.

V sobotu 8.4. se projel přechod Frýdlant – Zawidow, zajelo se do Turoszowa k elektrárně, následně se absolvovaly tratě bez pravidelné osobní dopravy Krzewina Zgorzelecka – podg. Wilka – Jerzmanki, nechyběla jízda po trati z Lubaně Sl. do Lesne z opačné strany jizerskohorského masívu, než je našinci známa. Večer se dojelo do železničního muzea do Jaworzyny Sl., které se navštívilo a kde souprava nocovala.

Neděle 9.4. byla ve znamení projetí tratě ze Svídnice do Pszena via Swidnica predm., projelo se torzo 2,2 km dlouhé tratě z Walbrzychu Szczawnienka do Szczawna, což byla původní trať vedoucí do Meziměstí předtím, než došlo k vybudování nové (dnešní) odbočky ze stanice Walbrzych Gl. Návrat do Čech proběhl přes Lubawku – Královec, nechyběl zájezd do Žacléře. Souprava se vrátila z Trutnova přes Lomnici nad Popelkou do Prahy.

K ocenění došly stejně tak organizované fotozastávky, jako vlastní jízda po tratích bez veřejné osobní dopravy, někde už i 27 let bez vlaku. Poptávka po jízdách typu Víkend s motoráčkem, Dovolená s motoráčkem organizovaných KŽC roste. Věříme, že i v budoucnu dokážeme naše originální nápady uplatnit a zájem o tyto akce zůstane stabilní.

Jako zajímavost lze označit fakt, že vůz 010 posloužil jako improvizovaný bufet, tentokrát opět s personálem Bixovny, ale nově se zámeckým pivovarem Frýdlant v Čechách. Dokázali jsme zajistit trvale točené a chlazené pivo ze 2 kohoutů, teplé snídaně i teplý oběd, běžné občerstvení typu imbis. Nečekané možnosti vozu 010 ukázaly, že žádné překážky nám nejsou nepřekonatelné.