Kamenický motoráček, zařazený nově do DÚK, pojede jako linka T1 od března do října

3.3.2016 Česká Kamenice

Další milník v existenci populární Šenovky byl dosažen. Na regionální trať se prvně od roku 1978 navrátí pravidelná drážní doprava objednávaná Krajským úřadem Ústeckého kraje. Dopravu dosud u KŽC objednávala pouze města Česká Kamenice a Kamenický Šenov. Nyní se situace změnila a po trati 901 bude nově jezdit turistická linka T1 zařazená do objednávky a do systému DÚK.

Co se změní? Mnohé. Zejména provozní období Kamenického motoráčku, jež započne 26.3.2016 a skončí 30.10.2016. Linka Česká Kamenice – Kamenický Šenov bude označena jako linka T1 DÚK. Nově v Kameničáku bude platit pouze tarif DUK, jízdenky budou pouze elektronické a budou prodávány ve vlaku z POPky, resp. budou platit všechny varianty jízdenek, které připouští tarif DUK. Vlakový personál KŽC Doprava projede školením na odboru dopravy Ústeckého kraje. Dojde k posílení provozu o další pár osobních vlaků. Celkově vyjedou 4 páry vlaků dle jízdního řádu. Dopravní bod Kamenický Šenov bude nově zaveden do IDOSu a do POPek. Změní se i komunikace produktu na veřejnosti, o který se bude starat zejména Ústecký kraj.

Co se nezmění? Nasazené vozidlo – objednatel výkonů požaduje M 131.1, jako záložní vozidlo dopravce pošle na Šenovku m.v. 830 a v případě zvýšené frekvence taktéž vůz ř. Bix. Lužický motoráček zůstane zachován v tradičních polohách a je veden jako vlak, který není integrován do DÚK. V něm nebude tarif DUK platit, naopak v něm bude i nadále platit tarif dopravce KŽC Doprava a tarif IDOL Libereckého kraje.

Věříme, že dohodou o začlenění provozu na regionální dráze č. 901 dojde k dalšímu posílení turistického ruchu v regionu a vlaky budou ještě více využívány, než tomu bylo v minulosti.

Foto: 494