Motorový vůz 810 535-5 / M 152.0535

Motorový vůz byl vyroben v roce 1982 a po svém působení na šumavských lokálkách v osmdesátých letech pod LD České Budějovice byl společně s dalšími 24 vozidly v roce 1993 předán po rozdělení ČSF na Slovensko. Zde byl nasazován na výkony RD Zvolen, poslední roky svého působení u slovenských drah strávil vůz v depu Humenné, kde jezdil do Medzilaborců a zde byl v červnu 2012 odstaven z provozu. V květnu 2013 vozidlo odkoupil dopravce KŽC Doprava, s.r.o. a stroj se tak po dvaceti letech provozu na slovenských lokálkách vrátil do Čech.

Po vyvazovací opravě v ŽOS Zvolen, při které byl obnoven a opraven historizující polomáčený lak. Vozidlo jezdilo v letech 2013-2019 na výkonech KŽC, zejména na lince S 34 v Praze a S 24 (Mochov). Motorák byl redislokován na provozní pracoviště Česká Kamenice, kde zaskakoval na tzv. Šenovce a od roku 2015 jezdil Lužický motoráček z Kamenického Šenova do Liberce, na vlečku DPLM, ale nahrazoval mezi lety 2015-2020 i řadu 801 v době správkového stavu na Kamenickém motoráčku. V letech 2020-2023 byl kmenovým vozidlem zaskakujícím na provozním pracovišti Roudnice n.L., kde držel pohotovostní zálohu za řadu 830 na výkonech Podřipského motoráčku.

V roce 2018 se do interiéru vozidla vrátily původní koženkové sedačky a motorový vůz byl pro svoji původnost všech vnějších částí a interiéru nasazován prioritně na všechny nostalgické vlaky, kde bylo možno provozně nabídnout řadu 810 v původním provedení.

Mnohokrát si také zahrál ve filmech a seriálech, které jsou obecně známy.

V roce 2013, poté, co vůz zakoupilo KŽC, prošel tento rozsáhlou opravou všech celků v ŽOS Zvolen. Lak byl pro relativně dobrý stav prozatím pouze lokálně opraven. V prostoru pro cestující byly instalovány čalouněné potahy na sedačky a později i informační panely. Vozidlo jezdilo v letech 2013-2018 na výkonech KŽC zejména na lince S 34 v Praze a S 24 (Mochov).

V roce 2021 prošel motorák další velkou opravou u KŽC a v rámci ní dostal nový slušivý lak s oranžovým proužkem, došlo k výměně sedaček za původní koženkové a vozidlo získalo patinu retro a bylo přesunuto na výkony na sever Čech do Ústeckého kraje, kde je nasazováno zejména na Podkrušnohorský motoráček nebo Podřipský motoráček. Motorák je deponován v pronajatých prostorách v depu v Děčíně, resp. v Roudnici n.L. Vůz je označen původním kryšpínovým označením M152.0535.